PRESS RELEASE - Handelspers

OSRAM SubstiTUBE T8 en T5 van LEDVANCE: Nieuwe alternatieven voor de fluorescentielamp

Met ingang van september 2023 zullen de alom bekende T8 fluorescentielampen worden uitgefaseerd in Europa (SLR richtlijn EU 2019/2020). Om de overgang naar LED tubes zo makkelijk mogelijk te maken, breidt LEDVANCE het assortiment LED tubes uit met nieuwe varianten in T8 en T5. Deze nieuwe versies in de lichtkleuren 830, 840 en 865 voldoen nu al aan de SLR richtlijnen, bijvoorbeeld door de lage flikkering, en bieden een uitstekende energiebesparing tot 60% met korte terugverdientijd en een garantie tot 5 jaar. LED buizen zijn breed inzetbaar voor magazijnen, parkings, vitrines, kantoren, stations en openbare gebouwen.

OSRAM SubstiTUBE® T8 HF/UN
Deze range, in lengtes van 60, 120 en 150 cm, kenmerkt zich door een ultra-efficiëntie tot 160 lm/W met hoge output tot 3.700 lumen en een levensduur tot 60.000 uur. De PRO UO en PRO versies zijn voorzien van een anti-splinterbescherming en daardoor geschikt voor de voedselindustrie (HACCP conform). De HF versies zijn geschikt voor E-VSA’s, mits deze compatibel zijn met LED buizen. De compatibiliteit kan gecheckt worden op de website van LEDVANCE. Indien het E-VSA niet voorkomt, adviseert LEDVANCE de OSRAM SubstiTUBE® T8 UN serie te gebruiken, die geschikt zijn voor netspanning 230V, waarbij dan het E-VSA wordt gedemonteerd in het bestaande armatuur. De T8 UN versie is ook geschikt voor armaturen met een conventioneel VSA en starter.

OSRAM SubstiTUBE® T5 HF/AC
Deze T5 range, in lengtes van 60, 90, 120 en 150 cm, kenmerkt zich door een ultra-efficiëntie tot 155 lm/W met hoge output tot 5.600 lumen en een levensduur tot 50.000 uur. Alle versies zijn voorzien van een anti-splinterbescherming en daardoor geschikt voor de voedselindustrie.
De HF versies zijn geschikt voor E-VSA’s, mits deze compatibel zijn met LED buizen. De compatibiliteit kan gecheckt worden op de website van LEDVANCE. Indien het E-VSA niet voorkomt, adviseert LEDVANCE de OSRAM SubstiTUBE® T5 AC serie te gebruiken, die uitsluitend geschikt is voor netspanning 230V, waarbij dan het E-VSA wordt gedemonteerd in het bestaande armatuur.

IMAGE DOWNLOADS

De nieuwe generatie OSRAM SubstiTUBE® T5 en T8 LED buizen van LEDVANCE zijn inzetbaar in vele applicaties zoals magazijn, logistieke centra en industriehallen.
Bron: LEDVANCE
LEDVANCE introduceert een nieuwe generatie SLR conforme LED Tubes als alternatief voor conventionele T5 en T8 fluorescentielampen.