LEDVANCE ARMATUUR WINT SCHÖNER WOHNEN AWARD

SUN@HOME plafondarmatuur ontvangt de "BEST OF DESIGN 2022 Award" van het interieurmagazine Schöner Wohnen.

Zelfs vóór de lancering van haar ronde pendelplafondlamp uit de SUN@HOME-serie, heeft LEDVANCE er een felbegeerde designprijs voor kunnen winnen: SCHÖNER WOHNEN, Europa's grootste tijdschrift voor interieurontwerp, geeft het nieuwe armatuurmodel de "BEST OF DESIGN 2022” prijs. Doorslaggevend was de combinatie van tijdloos design en innovatieve lichttechniek. De armaturen komen dit najaar op de markt.

Met het nieuwe "BEST OF DESIGN"-predikaat beloont SCHÖNER WOHNEN hoogwaardige en unieke designconcepten in de meubelindustrie om klanten te begeleiden en beter te informeren over trends en producten. Naast vormgeving spelen voor de redactie ook factoren als duurzaamheid, ergonomie en functionaliteit een rol.

Met SUN@HOME biedt LEDVANCE een compleet assortiment innovatieve armaturen die natuurlijk daglicht als geen ander reproduceren, waardoor niet alleen het welzijn maar ook de prestaties toenemen. Het portfolio bestaat uit lichtbronnen en binnenarmaturen voor het thuiskantoor met tafel-, vloer- en monitorarmaturen (bijv. SUN@HOME PANAN Desk TW), evenals wand- en plafondarmaturen voor woonruimtes zoals de woonkamer, slaapkamer en kinderkamer (bijv. SUN@HOME Moodlight TW). De nieuwe producten ondersteunen biodynamische effecten die vergelijkbaar zijn met die van zonlicht en hebben zo een positief effect op het eigen welzijn van de gebruiker.

Gebruikers voelen zich bijvoorbeeld alerter, wendbaarder en kunnen zich beter concentreren. Met zijn bijzonder goede, natuurlijke kleurweergave (CRI >95), laag aandeel blauw licht en automatische aanpassing van lichtkleur en -intensiteit aan natuurlijk daglicht (tussen 2.200 K en 5.000 K), biedt het nieuwe productgamma een zeer hoge kwaliteit van licht dat het natuurlijke circadiaanse ritme ondersteunt.